ORGULL/HUMILITAT

Fa poc veia un reportatge sobre la F-1.

 

Parlaven amb entusiasme, amb admiració i fins i tot amb veneració . Es ressaltava la intel·ligència i extraordinària capacitat de concentració, precisió i coordinació de les persones que fan possible aquest resultat espectacular de l’alta tecnologia.

 

També es podia apreciar un cert to d’orgull en les veus dels qui feien el reportatge.

 

Llavors vaig tancar els ulls i vaig pensar en algunes de les coses que sovint m’agrada recordar per no oblidarme.

 

Vaig pensar que en aquest mateix moment, m’estava movent per l’espai a una velocitat vertiginosa de, com a mínim, 250Km per segon. És a dir, que d’aquí una hora hauria recorregut prop d’un milió de Km.

 

També vaig recordar que en el interior del meu cos s’estaven produint en aquell moment, centenars de milers de complexíxims processos bioquímics i bioelectrics, portats a terme per milers de milions de cèl·lules, perfectament coordinades.

 

I tot això mentre el sol, que esta situat a la distància justa de la Terra, entrava per la finestra i m’acaronava suaument la pell.

 

Curiosament també jo, com els que parlaven de la F-1, vaig sentir entusiasme, i fins i tot fascinació, però en comptes d’orgull, els sentiment més perceptibles eren d’humilitat i agraïment.  

Angel Calvo

Responder

